איפיון שפה בממשק

איפיון השפה בממשק

השפה בממשק היא דרך התקשורת הבסיסית ביותר בינכם ובין המשתמש שלכם בצורה הישירה ביותר, באיפיון השפה נבין למי אנו פונים ועם מי אנו מתקשרם, ככל שנדע לדייק ולאפיין את אותו משתמש יחיד בודד שיושב מול הממשק, נצליח לבצע עבורו את הממשק הנוח והנכון ביותר. לעיטים המשתמשים הם דומים אך לפעמים הם שונים ומגוונים. ועדיין אנו צריכים לכתוב שפה שמתאימה לכלל המשתמשים. 

וניגש לעניין

הפרמטרים באיפיון שפה

פרמטרים טכניים

סוג וגודל פונט

אל תצעק עליי!!!! זאת תגובה של מי שקורה טקסט גדול בולד עם טון לא נעים. זה מרגיש למשתמש כאילו אתם צועקים עליו. שימו לב לכתוב בצורה נעימה בגודל סביר ובטונציה נכונה, לא מתנשאת ולא תוכחנית או צועקת. המתשמשים מרגישים את זה בין השורות.

בהירות וסגנון כתיבה

אני לא אח שלך!!! זה התגובה הראשונה של המשתמש שתפנו אליו ב... אח שלי תירשם כאן לעדכונים. יש כאלה שיהיו סובליים וכאלה שפחות בכל מקרה אם הקהל שלם מגוון העמנעו משפה שמתאינה לנערים סגנון הכתיבה צריך להיות נעים ולא אמוציונאלי.

טונציה וגוון

למה האפליקציה כועסת!!!! זאת תגובה של מי שקורה טקסט אמוציונלי שנכתב מהבטן ולא מהראש. שימו לב לכתוב בטון נכון ומכבד, ובגוון אחיד, תתנסחו בצורה אחידה ולא פעם בסגנון ילדותי ופעם רציני ורשמי מדי.

פרמטרים רעיוניים

גיל המשתמש

תבצעו חקר מעמיד באיזה גילאים המשתמשים שלכם, ככל שתדעו לדייק את טווח הגילאיים יהיה לכם קל יותר לאפיין את שפת הממשק, דברו בשפה שכל המשתמשים יבינו ולא רק פלח מהם. גם אם יש מעט מבוגרים אל תזנחו אותם תתייחסו אליהם בכבוד הראוי.

תרבות, אמונות, ערכים ודעות קדומות

המשתמש לא יסלח אם תזלזלו באמונותיו או רגשותיו, שימו לב מי האוכלוסיה ותימנעו מאוד מאפליה, או מהדרה של פלח כזה או אחר. בממשקים שפונים אךורק לנשים ראוי שיהיה מנוסח בלשון נקבה תנו למשתמש הרגשה שאתם פונים אליו באופן אישי עד כמה שניתן.

מגדר

דעו למי מיועד הממשק, נשים או גברים ותפנו אליהם כמה שיותר בצורה אישית, עדיף לפתור את הבעיה ולדבר ברבים או ליצור אפשרות בו המשתמש מזדהה כזכר או נקבה וכך הממשק פונה אליו בצורה הנכונה והאישית אליו.

מינימום מלל

מִינִימֶלֵל

זה מושג שבה להסביר במילה אחת שמלל בממשקים צריך להיות מינימלי. כי אנשים לא אוהבים לקרוא יותר מידי, הטקסט החשוב צריך לקפוץ להם לעין בצורה הטובה ביותר. את המלל יש להחליף באייקונים, כפתורים, תנועה או אלמנטים נוספים. ממשק צריך להיות ידידותי תכליתי מדוייק ומובן. 

 

 

גודש מלל מכביד על המשתמש גורם לו לצאת מהר כי הוא מותש, לא להבין מה רוצים ממנו, ולהיות מתוסכל.

איפה כן הרבה מלל?!

בעמודים פנימיים של מידע מורחב או מאמרים אלה המקומות שהמשתמש נכנס במיוחד לקרוא את המידע המורחב או המאמר או ההסבר המפורט.

לפעמים מילה אחת קטנה היא זאת שעושה את כל ההבדל

מיקרו קופי באיפיון השפה

uX writing

בואו נדבר עם המשתמש בשפה שלו.

כל מילה היא הזדמנות

מה ניתן לכתוב במקום?!

אז ניפגש? קפה עלי…

מזמין אותך להכיר אותי יותר

אז מה אני יכול לעשות עבורך

לחצו כדי לקרוא יותר

תודה שפנית אלינו

רוצה לשמוע יותר? לחץ

בדרך לקופה, שנעטוף לך למתנה?

בואו לראות מה מבשל לכם השיף

חשוב חשוב חשוב

עשה ואל תעשה במיקרו קופי

כבדו את המשתמש ואת רגשותיו

אל תשתמשו בשפה מליצית או קלילה לנושאים שדורשים רצינות זה עלול ליצור אצל המשתמש תחושה שמזלזים בו וברגשות שלו.
לדוגמה בתשלום דו"ח חניה לא נתלוצץ בממשק ניתן לו לבצע את הפעולה בצורה עניינית ורצינית.

המנעו מציניות

אף אחד לא אוהב ציניות או חוסר כבוד גם אם מדובר בממשק יש למשתשמש מערכת יחסים של אמון הבנה והכלה.
לדוגמה באתרי מסעדות לא לכתוב בתפריט המורחב תפריט לשמנמנים, גם אלה שלא לא יסלחו ולא יכילו את הציניות.

דברו בשפה נעימה וידיתות

לא משנה לאיזה ממשק אתם כותבים תוכן, כבדו את המשתמש דברו בשפתו, שימו לב לאמונותיו ודעותיו, אתם לא רוצים לעצבן אותו.
לדוגמה בעל באתר המיועד לילדים שימו לב לא לכתוב בשפה בעלת קונוטציה לא מכבדת.

תהיו ברורים וחד משמעיים

כתבו משפטים שלא נתונים לפרשנות או שיש להם דו משמעות שהמשמש שלכם עלול לטעות או להבין משהו שלא התכוונתם
לדוגמה אם תכתבו למשתמש בכפתור הפעלה רוץ על זה, הוא לא בהכרח יבין מה אתם רוצים.

המנעו מהכללות ושבלונות מוכתבות מראש

נכון יש כל מיני קודים וכללים שהכתיבו לנו מימים ימימה, אבל אנחנו מספיק מתקדמים כדי להפעיל שיקול דעת, לכבד כל אדם באשר הוא.
לדוגמה באתר של הלבשה תחתונה המיועד ברובו המוחלט לנשים אל תדברו בלשון זכר כי כך נהוג.

שימו לב מה גיל המשתמש

ממשקים שונים לגילאים שונים שימו לב למי מיועד הממשק או אולי הוא בעל טווח רחב שדורש התייחסות לכל קבוצות הגיל.
לדוגמה באתר שמיועד למבוגרים אל תכתבו יאלה חבריקו, ניפגש? הוא כנראה לא ייפגש איתכם.

כעת נדבר על

בחירת פונטים

נראה עניין סתמי אך הוא חשוב ומשמעותי, דגש ומחשבה רבים מצבעים על איזה סוג פונט לבחור לממשק.

01

סוג גופן

בבחירת הפונט נאפיין את סוג השירות או המוצר, יש את הרשמיים להם יתאים סגנון רבועי ומסוגנן יותר יש קלילים שיתאים להם משהו עגלגל או כתב יד, וכמובן את המגניבים והמיוחדים שם הדמיון פורח.

02

אחידות

חשוב מאוד לשמור על אחידות הפונטים באתר, לא לשגע למשתמש את העניים, הוא אפילו לא ישים לב מה מעצבן אותו אבל זה יעצבן בעין. ניתן לשלב פונטים אבל בחוכמה ותבונה. בפניה או נימה אישית ניתן לשלב פונט כתב יד עם פונט רגיל.

03

גודל פונט

גודל הפונט משפיע על הטון של הדיבור, גדול מידי בבולד מעיד על משהו צרחני וקטן ודק על דיבור נעים, כמובן שכותרות יהיו גדולות יותר מטקסט מפורט יותר, לגודל יש משמעות ויש לאפיין אותה.

נכון אני המצאתי את המושג מינימלל!

צאו לדרך... כתבו מלל מדויק קליט וקולע.

"חלק מסיפורי חיי עדיין לא נכתבו על עלי השלכת…"

מיטל ורמשטיין (מתוך האתר https://zehavitgabbin.com/desires/)