כשיוצאים לדרך חדשה.. לומדים קודם את שבילה את קסמיה ואת אפלוליה..

מחקר שוק

לפני הכל

מחקר שוק מהו?

בביצוע מחקר שוק אנו אוספים נתונים  על מנת למקד את המאמצים שלנו בצורה מדוייקת,  שהרי כל ממשק מכוון למטרה מסויימת.

לפני שאנו יוצאים לדרך, אנו בודקים את השטח אליו אנו מכוונים. נחקור אותו מכל כיוון כדי לדייק. בצורה הטובה ביותר הן מבחינה פסיכולוגית והן פונקציונלית. בשביל לקבל מוצר סופי מדוייק, נצא לחקר שייתן לנו כיוון מדוייק וברור למטרה מוגדרת. ביצוע המחחקר יכלול כמה בדיקות ועבודת שטח טובה. כדי שהתוצאה הסופית תיתן מקיפה ומדוייקת. 

01

חקר קהל היעד

השלב הבסיסי הוא בחינה של מי אמור להנות מהמוצר או השרות. כמה הוא מגוון או ייחודי. מה מאפיין אותו.

02

חקר שפה וסלנג

לכל תרבות יש את אמות המידה המאפיינות את השפה שלהם, ביטוי סלנג שכדאי להכיר כמו גם גינונים למיניהם.

03

חקר ערכים ותרבות

מה הם כללי ההתנהגות במאופיינים לתרבות. מה הם כללי העשה ואל תעשה של התרבות והערכים של הצשתמשים שלכם.

איך נצא אל הדרך אם לא סימננו את הייעד..

קדימה לעבודה

אז איך מבצעים מחקר שוק?

לומדים את המוצר

למידת המוצר והמענה לצרכים עליו הוא עונה היא החלק הבסיסי ביותר במחקר שוק. איך נדע מי הלקוח ומי המתחרים לפני שנכין מי אני? מה אני נותר. יש שרותים זהים שעונים על צרכים שוניפ לגמרי למרות שההבדל בינהם הוא מזערי.

לומדים את מי שיצרוך את המוצר

למידה של קהל היעד היא חלק מהותי בתהליך, עבורו נבנה הממשק וככל שנדע לאפיין את האדם במדוייק הממשק יהיה נכון וידידותי עבורו.

לומדים את המתחרים

בכל משחק יש לדעת מי כל השחקנים במשחק, ולדעת להתנהל גם לפי המהלכים שיעשו השאר. קח על עסק להיות תמיד דעת אחד קדימה. לתת החזק שורד.

ממקדים ערך מוסף

כל מוצר כמה שיהיו לו מתחרים יהיה משהו שייחודי רק לו, וחשוב לכל עסק לדעת מה המיוחד בו. מה אני נותן יותר.

ועכשיו כשיש דרך, צאו לכבוש את היעד...

"כשיוצאים לדרך חדשה, לומדים קודם את שבילה את קסמיה ואת אפלוליה"

מיטל ורמשטיין